Навчання

Як швидко вивчити таблицю множення: 9 способів

«Як вивчити таблицю множення?» – нагальне питання для всіх батьків третьокласників. Сама згадка про таблицю множення викликає в кожному дорослому неприємні спогади з дитинства, коли його примушували зубрити ненависні стовпчики з цифрами. Змушуючи дитину заучувати таблицю множення, дорослі часто не пояснюють логіку та подальшу користь від цих знань.

Якщо ви хочете, щоб ваша дитина запам’ятала та полюбила таблицю множення, піднесіть навчання в ігровій формі. Повірте, такий підхід не відіб’є бажання у вашої дитини до математики, та значно допоможе в подальшому навчанні. Блог Комфі підібрав для вас 9 цікавих і нестандартних способів вивчення таблиці множення. Вибирайте будь-який і відкривайте своєму юному школяреві дивовижний і чарівний світ арифметики.

Зміст:

  1. Як допомогти дитині вивчити таблицю множення
  2. Таблиця множення на 2
  3. Таблиця множення на 3
  4. Таблиця множення на 4
  5. Таблиця множення на 5
  6. Таблиця множення на 6, 7, 8
  7. Таблиця множення на 9
  8. Метод з пальцями при множенні на 9
  9. Лайфхаки для швидкого вивчення таблиці множення
  10. Невеликі секрети, які повинен знати кожен
  11. Чого краще не робити, вивчаючи таблицю множення

Як допомогти дитині вивчити таблицю множення

Перед тим, як почати навчання, непогано було б пояснити дитині, а навіщо взагалі потрібна така арифметична дія, як множення. По-перше, множення допомагає швидко зробити обчислення з будь-якими цифрами, не будете ж ви кожен раз використовувати калькулятор, щоб помножити 5 на 6. По-друге, це тренування пам’яті. По-третє, розвиток логіки, що корисно для загального розвитку.

Нагадаємо, як виглядає стандартна таблиця множення

як швидко вивчити таблицю множення

Таблиця Піфагора

як вивчити таблицю множення

Користуватися таблицею Піфагора простіше: необхідно числа з лівого стовпчика, помножити на числа з верхньої лінійки, а правильна відповідь знаходиться на місці перетину двох цифр. Починайте з простого, множення на 1 найлегше в математиці. Будь-які числа, помножені на 1, залишаться без змін (3 × 1 = 3, 5 × 1 = 5).

Бачачи перед собою таблицю, дитина почне думати та аналізувати інформацію, а не просто заучувати. Такий метод допоможе не тільки розвинути логічне мислення, а й стане грою для швидкого запам’ятовування таблиці множення. До слова, таблиця Піфагора знадобиться надалі, коли необхідно буде пояснити, що таке площа трикутника та як вона обчислюється.

Помістити таблицю на видному місці, в магазинах можна пошукати барвисті варіанти спеціально для дітей. Далі можна просуватися до числа 2.

Таблиця множення на 2

таблиця множення на 2

До третього класу дитина навчиться виробляти прості обчислення, отже, з цифрою 2 не повинно виникнути складнощів. Не змушуйте дитину заучувати, а поясніть логіку, наприклад: 2 × 2 = 2 + 2 = 4 або 2 × 4 = 2 + 2 + 2 + 2 = 8.

Обов’язково розкажіть, що заучувати всю таблицю множення не доведеться, адже 2 × 4 = 8 і 4 × 2 = 8 має одне і те ж значення, а значить, запам’ятати доведеться тільки половину. Від зміни місць множників сума не змінюється, можливо, ви забули це правило, але дитині вона точно стане в нагоді.

Таблиця множення на 3

Поясніть множення на 3 в тому ж порядку, але тут доведеться посидіти довше, адже множення на число 3 викликає складності. Скористайтеся ігровою формою, або знайдіть пісні та вірші. Найкращий приклад – відтворити таблицю множення на 3 за допомогою побутових предметів, які оточують дитину. Це викличе асоціації, та учень буде швидше сприймати інформацію. Використовуючи ручки та олівці, які малюк завжди бере з собою в школу, в разі контрольної, метод асоціацій прийде на виручку. Згадавши, що 3 олівці + 3 олівці + 3 олівці, він отримав цифру 9. Візуальне запам’ятовування інформації залишається одним з найефективніших методів навчання.

Таблиця з віршами прийде на допомогу, якщо інші способи не спрацювали.

Таблиця множення на 4

Це одна з найлегших цифр, адже після двійки дитину чекає множення на 3, де доведеться докласти зусиль. Підкажіть, що множення на 4 – це те ж саме множення на цифру 2, тільки два рази поспіль. Спочатку цифру множимо на 2, а отриманий результат ще раз множимо на 2, наприклад: 6 × 4 = 6 × 2 × 2 = 24. Педагоги рекомендують пропустити число 3 і після 2 відразу починати вивчення 4. Так малюкові буде простіше та зрозуміліше.

Таблиця множення на 5

Множення на 5, як і множення на 2, вважається найлегшим для розуміння та запам’ятовування. Кожна наступна цифра буде збільшуватися на 5. Для швидкого запам’ятовування поясніть дитині, що множення на 5 завжди буде закінчуватися на 0, якщо це парне число: 5 × 2 = 10, 5 × 8 = 40; і на 5, якщо це непарне число: 5 × 7 = 35, 5 × 9 = 45.

Таблиця множення на 6, 7, 8

Перед тим як перейти до вивчення множення на 6, 7 і 8, дитина повинна засвоїти множення на 2-5. Поступово, просуваючись до нових чисел, вона засвоїть, що 6 × 5 і 5 × 6 буде одне і те ж число, також як 4 × 7 і 7 × 4, а значить, не доведеться заново вчити всі цифри, деякі вже відклалися в голові.

таблиця множення на 6

Якщо виникнуть складності, можна вивчити таблицю множення на 6 за допомогою гри. Один з найпростіших способів – це порахувати на пальцях. Можливо, саме такий підхід допоможе вивчити складні стовпчики, які ніяк не хочуть запам’ятовуватися.

Якщо у дитини ніяк не виходить запам’ятати деякі стовпчики, спробуйте скористатися прикладами з життя. Розглянемо на прикладі множення 8х7. Дитині необхідно пригостити морквою 8 кроликів, кожному кролику потрібно дати 7 морквин. Необхідно порахувати, скільки морквин потрібно взяти в якості частування для кроликів. Отримане число 56 запам’ятати простіше, граючи разом з мамою, ніж зазубрювати, не розуміючи, як правильно застосувати це в життя.

Крім цього, вивчайте математику, просто гуляючи по вулиці, наприклад, побачивши кота, задайте дитині питання, скільки у тварини вух, лап і хвостів.

Найпростіший і зручний спосіб – це скористатися онлайн-тренажером. Не варто забувати, що сучасні діти обожнюють технології та охочіше проведуть час, вивчаючи таблицю множення за комп’ютером, а не вивчаючи таблицю Піфагора. Різноманітні онлайн-тренажери для запам’ятовування таблиці множення працюють у вільному доступі.

Коли запам’ятати цифри ніяк не виходить і дитина засмучується, не потрібно тиснути на учня, краще зробити перерву та повернутися до занять вже в гарному настрої, ніж виснажувати та доводити школяра до сліз.

Таблиця множення на 9

Множення на 9 не таке складне, як попереднє на 6, 7 і 8. Тут є два секрети. Якщо уважно придивитися до таблиці множення на 9, то стає помітно, що воно має закономірність. Після знака дорівнює перші цифри від 0 до 9 йтимуть зверху вниз, а другі цифри від 0 до 9 – знизу нагору.

як легко вивчити таблицю множення

Метод з пальцями при множенні на 9

Покладіть руки на стіл. Пронумеруйте всі пальці від 1 до 10 зліва направо. Нам потрібно порахувати 9 × 4. Необхідно відразу обговорити, що всі пальці зліва – це десятки, а пальці справа – це одиниці. Загинаємо 4-тий палець і вважаємо, скільки пальців залишилося до загнутого пальця – всього 3. Далі вважаємо, скільки залишилося пальців після загнутого – 6. З’єднуємо 2 числа та отримуємо цифру 36.

вчимо таблицю множення

Не турбуйтеся, якщо не вдається вивчити таблицю за 5 хвилин, кожна дитина особлива і потрібно розробити правильний підхід, щоб математика давалася легко, а запам’ятовування не викликало труднощів і примх. Витратьте на вивчення стільки часу, скільки буде потрібно, і не квапте школяра.

Лайфхаки для швидкого вивчення таблиці множення

  1. Починайте з простого. Для початку добре запам’ятайте колонки від 1 до 3: це підготує учня до сприйняття нової складної інформації. Попереду його чекають цифри 6, 7, 8, які у багатьох викликають труднощі.
  2. Намалюйте таблицю множення самостійно, залишивши пропуск після знака дорівнює. Нехай дитина в міру вивчення самостійно заповнює таблицю, так вона не буде заучувати, а почне думати логічно та вважати.
  3. Переходьте до вивчення складних стовпчиків тільки після повного засвоєння цифр 1, 2, 3 і 4.
  4. Від перестановки множників добуток не змінюється. Так дитина побачить, що їй доведеться вчити не всю таблицю, а тільки частину, адже 7 ​​× 5 це те ж саме, що 5 × 7. Це називається комутативністю та полегшує вивчення.
  5. Знаходьте цікаві закономірності, наприклад, як з числом 9.
  6. Для запам’ятовування необхідно повторювати матеріал. Спочатку повторюйте по порядку, а потім тренуйтеся в розкид.
  7. Придумайте гру з картками. На кожній картці напишіть по прикладу. Дитина бере картку та відповідає на питання, якщо відповідь правильна, картка відкладається вправо, якщо не вірна – повертається назад в колоду. З кожним разом гру можна модифікувати, встановлювати рекорди або грати на час. А коли все буде вивчено, можна піднести невеликий презент.

Невеликі секрети, які повинен знати кожен

  1. Помноживши на 1, числа не змінюються – це одне з найпростіших правил в математиці.
  2. При множенні на 5, числа будуть закінчуватися на 0 або 5. 0 отримує при множенні парних чисел, а 5 – непарних.
  3. Множачи на 10, просто дописуйте нуль до числа, яке примножуєте.
  4. Помноживши на 4, необхідно кожен раз подвоювати отримане число, наприклад: 7 + 7 = 14 та 14 + 14 = 28.

Не залишайте дитину з проблемами, приділяйте час і намагайтеся розібратися в складнощах, які викликає таблиця множення. І пам’ятайте, вивчити таблицю множення за 5 хвилин неможливо, але можна розвинути в дитині любов до точних наук, адже перше знайомство малюка зі складною математикою починається саме з таблиці множення.

Чого краще не робити, вивчаючи таблицю множення

Деякі батьки забувають, що маленький школяр тільки починає дізнаватися цей світ, тому ні в якому разі не потрібно карати або лаяти при появі складнощів:

  1. Не порівнюйте дитину з однокласниками – це не тільки неприємно, але й небезпечно для дитячої психіки.
  2. Не сідайте займатися в поганому настрої, загрози точно не допоможуть, а от мотивація буде сприйматися не так гостро.
  3. Не сваріть і не карайте за погані оцінки та помилки.
  4. Починайте вивчення поступово, а не звалюйте на дитину всю таблицю множення в один день.

Сподіваємося, зібрані поради будуть корисними та стануть в нагоді вам, і вашій дитині.

Оформлення роботи в зошиті в звичайну лінію

1. Записи на новій сторінці починаємо вести з найпершої лінії, з першого рядка.
2. Початок запису числа, класної роботи і слова "Вправа", тексту і його заголовок виконувати на одній сторінці. Якщо залишаються вільні рядки на сторінці, то їх використовувати для виконання інших завдань на розсуд учителя
3. Між датою і назвою роботи (класна, домашня), між назвою та видом роботи, а також між видом роботи та заголовком рядок не пропускати.
4. Між класною та домашньою роботою слід пропускати 2 рядка (1 для оцінки, 1 для відмежування робіт).
5. Висота великої букви не повинна бути на весь рядок (близько 2/3 рядка), висота малих літер становить близько 4, 0 мм (майже як половина рядка, але не вище)
               
Як правильно підписувати зошит?

У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; 
у 3 – 4 класах це роблять учні.
Зошит
для робіт з української мови
учениці (учня) 3 класу
Марганецької ЗОШ І-ІІІ ст. №7
Іванової  Катерини
(Іванова Олександра)

Як зазначати дату та вид роботи?
У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу); яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача тощо).
Чи треба ставити кому в кінці заголовків?
У кінці заголовків кома не ставиться.
7 жовтня
Класна робота
Задача 35
Як виправляти помилку?
Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.
Чи можна помилку брати в дужки?
Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком тексту однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки.
Де починати робити записи на новій сторінці?
Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка.
Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?
Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.
Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?
Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.
Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?
Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка:

Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.
Де слід розпочинати запис математичних завдань?
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
Скільки клітинок слід попускати між записами?
Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.
Як писати цифри і літери?
1.     Цифри і літери треба писати похило.
2.     Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
3.     Для написання дужок теж відводять одну клітинку.
Яка повинна бути висота літер та цифр?
1.     Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
2.     Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
3.     Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.
Які правила написання найменувань?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запитанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14 кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
·         Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;
·         
Які існують правила скорочення?
1.     Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с,   60 км/год
2   
3.     Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
·         35 з. (зошитів) – до першої голосної;
·         17 ол. (олівців) – до другої голосної.                                                                                                        У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.

До уроків математики
Вправи з математики для третього класу. Ігрові вправи на вивчення обчислень в межах сотні, двоцифрові числа, усне віднімання, завдання на множення і ділення:
1. Особливі випадки множення
2. Позатабличне множення в межах сотні
3. Усне додавання, віднімання в межах 1000

До уроку природознавства.



Як швидко вивчити вірш напам’ять №1

  1. Прочитай виразно вірш.
  2. З’ясуй, про що (про кого) йдеться у вірші.
  3. З’ясуй незрозуміле у змісті й образах.
  4. Прочитай вірш ще раз, поділи його на завершені за змістом логічні частини.
  5. Намагайся уявити собі зміст кожної частини у відпо­відних картинках, образах.
  6. Прочитай два-три рази почергово кожну частину вірша.
  7. Закрий книжечку й відтвори прочитане напам’ять.
  8. Перечитай ще раз увесь вірш.
  9. Розкажи вірш напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №2

  1. Прочитай вірш уголос.
  2. Поясни значення незрозумілих слів.
  3. Прочитай вірш ще раз. Намагайся зрозуміти його на­стрій, інтонацію, ритм.
  4. Прочитай вірш ще два-три рази. Намагайся його запам’ятати.
  5. За кілька хвилин повтори вірш із пам’яті, за необхід­ності зазирай у текст.
  6. Пізніше повтори вірш ще два-три рази, не зазираючи в текст.
  7. Перед сном ще раз повтори вірш.
  8. Уранці наступного дня прочитай вірш ще раз, а потім розкажи його напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №3

  1. Прочитай вірш. Дай відповідь на запитання «Про що розповідається у вірші?»
  2. Прочитай твір повільно.
  3. Розділи вірш на уривки, які мають закінчений харак­тер.
  4. Образно уяви, про що розповідається в кожному урив­ку. Якщо можеш, зроби малюнок до них.
  5. Прочитай декілька разів вірш уголос.
  6. Спробуй розповісти весь вірш, підглядаючи в текст.

Прийоми для образного уявлення та швидкого вичення вірша:
  • за допомогою рухів;
  • за допомогою одночасного малювання;
  • за допомогою підготовлених малюнків;
  • за допомогою слів-опор.
Тарас Григорович Шевченко: історія життя





Немає коментарів:

Дописати коментар